Data de la publicació : 19.12.2025
El M|A|C Mataró Art Contemporani inaugura aquest cap de setmana dues mostres que fan dialogar temes socials i territorials amb formats artístics diversos: Cases sense porta. Contra el realisme domèstic (a la Presó) i Dani Montlleó: F de Caputxins (a la cúpula del Cementiri dels Caputxins).
Cases sense porta. Contra el realisme domèstic
Diumenge 21 de desembre a les 12 h a La Presó, s’inaugura “Cases sense porta. Contra el realisme domèstic”. Comissariada per Joana Hurtado Matheu, a través d’artistes i escriptores, es qüestiona la llar com a refugi per mostrar-la com un espai de conflicte i imaginació.
Des de la reivindicació per Una cambra pròpia i “la mort de l’àngel de la llar” fins al moviment feminista dels anys 70 Wages for Housework o les actuals idees del postreball, la mostra recorre algunes de les resistències que desmunten el realisme domèstic.
Es podran veure obres de Núria Fuster, Nyam-Nyam, Julia Montilla, Ester Partegàs, Daniela Ortiz, Liliana Porter, Margaret Harrison, Clara Sánchez Sala, Alícia Santamaria, Tere Recarens, Patricia Gómez & Maria Jesús González, Matthias Müller i Fernando Franco.
Per tal d’apropar de manera accessible i lúdica les obres i conceptes de l’exposició a tots els públics, amb especial atenció a les famílies i els més joves, s’oferiran serveis de mediació i tallers familiars els dies 28 de desembre, 11 i 25 de gener i 8 de febrer. Aquests dies, d’11 a 12 h hi haurà un taller familiar i de 12 a 14 h l’explica’m l’exposició, una visita comentada amb mediació artística.
Dani Montlleó: F de Caputxins — Nadala 2025
Dins el programa de Nadales artístiques del M|A|C, l’artista mataroní Dani Montlleó (Mataró, 1966) presenta dissabte 20 de desembre a les 12 h una instal·lació site specific concebuda per a la cúpula del Cementiri dels Caputxins que articula una reflexió sobre la memòria, la presència dels éssers estimats i els rituals socials al voltant de les festes de final d’any.
Es podrà visitar els dies 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de desembre d’11 a 14 h.
La inauguració comptarà amb una intervenció musical de Mark Cunningham.
També et pot interessar