43a Setmana de Música Antiga 
Del 7 al 23 de novembre de 2025
El so del seny i la rauxa a l'Europa dels segles XVII i XVIII

El gran racionalista René Descartes va descriure el 1649 a Les passions de l'âme, la seva darrera obra publicada, com a afectes bàsics: admiració, amor, odi, desig, alegria i tristesa. En definitiva, una veritable paleta que, entre seny i rauxa, s’anirà expandint en la música dels segles XVII i XVIII i que enguany planejarà per tots els concerts d’aquesta edició de la nostra habitual cita amb la música antiga en el cor de tardor mataronina.

Començarem amb l’esperat Cor Ciutat de Mataró i la seva mirada sobre la música sacra que compositors com Claudio Monteverdi —antic mestre de capella de Sant Marc de Venècia— va desplegar plenament imbuïda de l’aleshores incipient esclat dels afetti, heretat de la seva activitat també com a autor d’òperes.

Josep Maria Martí a la tiorba, en la ja tradicional cita a la cripta dels Dolors, ens submergirà en el món fascinant de la improvisació, tan inherent a la quotidianitat dels virtuosos del barroc.

El Fortepiano Ègara Trio ens portarà cap a la música més tardana de la present edició de la Setmana de Música Antiga. La culminació del classicisme cambrístic musical de la mà de Mozart i Haydn, dos mestres indiscutibles de la forma empesa pel racionalisme imperant, sota la qual aflora subtilment l’enginy creatiu.

Si una obra representa millor que cap altre el diàleg entre seny i rauxa, aquesta és L’art de la fuga de Johann Sebastian Bach. Sota l’aparent jou formal d’aquesta gran forma contrapuntística, el gran mestre hi desplega rauxa i passió en estat pur. Per a aquesta ocasió ens calia el luxe d’un intèrpret de gran prestigi i projecció internacional com el clavecinista novaiorquès Kenneth Weiss.

Després de molts anys d’absència, torna a la Setmana de Música Antiga l’extraordinari virtuós de la flauta de bec Giulio Capocaccia que, al costat del seu col·lega també flautista Lorenzo Cavasanti, ens promet un concert que sorprendrà a tothom. Rauxa virtuosística en estat pur a partir d’una selecció de transcripcions d’obres del barroc

Enguany, el concert final el farem a la petita i encantadora ermita mataronina de Sant Rita de Valldeix. Un espai reduït en què el resident Trio Barroc de cafè ens proposa una matinal de diumenge passejant sonorament per la ciutat dels canals tot gaudint de la música de Vivaldi, Albinoni i Marcello.

Seny i rauxa sonors que un any més ens permeten gaudir d’alguns dels preciosos espais històrics de Mataró i que no us podeu perdre.

Mataró, octubre de 2025