Data de la publicació : 25.02.2026
El Servei de Cultura amplia la programació d’arts en viu amb un programa estable de música que reforça i ordena l’oferta musical de la ciutat. El nou plantejament permet assumir, coordinar i projectar aquesta oferta amb criteris de pluralitat, coherència i accés universal.
El programa s’ha dissenyat tenint en compte pluralitat d’estils, equilibri entre propostes consolidades i noves iniciatives, i complementarietat entre formats professionals i participatius. També es reforça la continuïtat de projectes amb trajectòria i reconeixement, com el cicle de jazz i la Setmana de Música Antiga, que projecten Mataró més enllà de l’àmbit local.
Objectius del programa
Amb la temporada de música el Servei de Cultura es marca com a objectius principals:
- Facilitar l’accés universal a la cultura amb una programació variada per a públics diversos.
- Impulsar la participació ciutadana amb propostes comunitàries i participatives (com els Me’n Canta).
- Posar en valor la música com a identitat cultural (Festival de Rumba i patrimoni musical).
- Donar suport a la creació contemporània amb artistes de referència.
- Consolidar Mataró com a ciutat culturalment activa i garantir una gestió eficient dels recursos públics.
Una temporada en cicles i espais de ciutat
La temporada s’estructura en projectes consolidats i propostes singulars, amb la particularitat que molts concerts es faran en espais diversos i en formats que van més enllà dels circuits habituals.
En primer lloc, el Cicle de Jazz, hereu del festival A la vora del jazz del qual se’n van celebrar 12 edicions, que manté la voluntat de situar Mataró dins el circuit del jazz. Sota la direcció artística del músic mataroní Ivó Oller, el cicle oferirà propostes de qualitat artística com Lucía Fumero, Emma Smith i Irene Reig. També s’han programat dues activitats gratuïtes per acostar el jazz al públic general.
Del 7 al 28 de març s’han programat tres concerts (un al Teatre Monumental i dos al Teatre del Cafè Nou) amb grans referents del jazz nacional, i dues accions de carrer: una trobada de big bands d’escoles de música i una actuació itinerant als mercats de la Plaça de Cuba i de la Plaça Gran.
La programació inclou també el cicle “Me’n Canta. Sopars per cantar”, una iniciativa de caràcter participatiu que combina música i gastronomia i que fomenta el cant col·lectiu com a eina de cohesió social i dinamització cultural. Després d’una prova pilot el novembre i desembre del 2025 al Bar Cafè Nou, la nova edició amplia l’oferta a diversos espais de la ciutat, amb la implicació de barris.
En la mateixa línia de posar en valor la música popular, el Dia de la Rumba (setembre) tornarà a oferir una jornada dedicada a aquest gènere d’arrel mediterrània, amb l’objectiu de reconèixer-ne la importància cultural i festiva, i situar Mataró com a capital del gènere.
El nou programa de música a la ciutat vol anar oferint regularment concerts destacats al Teatre Monumental i al Teatre del Cafè Nou. A l’octubre la ciutat podrà gaudir d’un destacat concert d’una artista de referència, que s'anunciarà més endavant. Per altra banda el Teatre del Cafè Nou acollirà al novembre un concert de cançons de Joan Baez traduïdes al català de la mà de Montse Castellà i Borja Penalba.
La temporada inclou la 44a Setmana de Música Antiga, una activitat plenament consolidada dins la programació cultural de la ciutat, que contribueix a la difusió del patrimoni musical històric i reforça el posicionament de Mataró com a ciutat amb una oferta cultural especialitzada i de llarg recorregut.
El gènere de música de banda es consolida amb l’Agrupació Musical del Maresme i la seva programació regular al llarg de l’any. Pel que fa a la música clàssica es referma el suport de l’Ajuntament al cicle de música del Foment Mataroní, així com també al cicle de música de cambra La Modesta, organitzat per l’ Aula de Música Masafrets.
El gènere de música moderna i contemporània es programa a través del suport que es dona a la Casa de la Música de Mataró i, també, amb l’extensa programació musical en el marc de les Santes. La Casa de la Música és un projecte compartit entre la cooperativa Visualsonora, l’Ajuntament de Mataró i l’Institut Català de les Empreses Culturals (Generalitat de Catalunya) i ofereix una programació que dona suport al talent emergent i a la música en directe. Ofereixen regularment dos cicles: els vermuts musicals, que un cop al mes fan sonar talents emergents en diferents punts de la ciutat, i el Cicle de Músiques Tranquil·les, una cita mensual al Teatre Casal l’Aliança en el qual es convida a l’espectador a gaudir de vespres de música íntima i propera.
La programació
Cicle de Jazz (7–28 de març)
- 7/03 – Jazz a la Plaça. Ohio Big Bas i Big Band de l’EMMM i Escola de la Concepció – Plaça de Can Xammar
- 14/03 – Jazz als Mercats amb el quintet Mirat Jazz – Mercat de la Plaça de Cuba i Mercat de la Plaça Gran.
- 15/03 – Lucía Fumero Quartet – Teatre del Cafè Nou
- 22/03 – Irene Reig Quartet – Teatre del Cafè Nou
- 22/03 – Emma Smith Quartet – Teatre Monumental
Me’n Canta. Sopars per cantar (març–juny)
- 12/03 – Carles Belda – Bar del Cafè Nou
- 30/04 – Mar Posada i Quim Punsola – Bar del Cafè Nou
- 09/05 – Berenar per cantar (públic familiar) – Esmandies (amb coordinació amb l’Agència de Suport a les Entitats)
- 21/05 – Clara Ayats i Marcel Marimon – Centre Cívic Molins (amb coordinació amb l’Agència de Suport a les Entitats)
- 18/06 – Barca de Mitjana – Bar del Cafè Nou
- Cicle de tardor (octubre–novembre): tres dates pendents de concretar.
Músiques Tranquil·les – Una oportunitat per descobrir grans músics mentre sopes al Teatre Casal l’Aliança.
- 12/03 – Dani Nel·lo + Organ Trio
- 9/04 – Ignasi Zamora
- 7/05 – Bum Titis
- 11/06 – Lia Sampai i Coloma Bertran
Dia de la Rumba (19 de setembre) – Jornada dedicada a la rumba com a gènere d’arrel popular i festiva.
44a Setmana de Música Antiga (novembre) – Capella dels Dolors de Santa Maria i altres espais.
També et pot interessar