Mataró acull la reunió del Consell Gaudí

noticia
Data de la publicació : 07.05.2026

Dimarts a la tarda es va celebrar la reunió anual del Consell Gaudí, presidit per la Consellera de Cultura, Sònia Hernández, i l'alcalde de Mataró, David Bote, i amb la presència de la regidora de Cultura, Heidi Pérez, i dels integrants del Consell, els gestors dels edificis gaudinians, tant públics com privats, per entitats i experts reconeguts en l’obra de l’arquitecte. 

El Consell per al Foment i la Difusió de l’obra de Gaudí va aprovar incloure com a nous membres als representants del projecte del Xalet del Catllaràs i dels mosaics de l’església de Sant Pacià, obres acreditades amb l’autoria d’Antoni Gaudí.

Amb la incorporació d’aquestes últimes, ja són 19 les obres que formen part del Consell Gaudí. Entre les seves funcions destaca la creació i consolidació d’una xarxa que agrupi les obres de Gaudí al país, amb l’objectiu de facilitar-ne l’estudi, promoure’n la visita i impulsar la recerca sobre la seva vida i producció artística.

Any Gaudí

Aquest 2026, es commemora el centenari de la mort d’Antoni Gaudí i Cornet, impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya amb la participació coordinada de totes les obres i entitats vinculades al llegat de l’arquitecte.

La commemoració té com a objectius principals explicar la dimensió científica i interdisciplinària de l’obra de Gaudí, interpretar-la de manera conjunta i interrelacionada, difondre la seva obra més desconeguda, transmetre la unitat i el consens en la conservació i difusió del llegat gaudinià, i acostar la seva obra a la ciutadania, amb una atenció especial als públics joves. L’Any Gaudí s'està desplegant al llarg de 2026 amb un ampli programa d’activitats culturals, científiques i divulgatives d’abast nacional i internacional.