Data de la publicació : 07.11.2025
El M|A|C i el col·lectiu Hotel Elèctric impulsen un any més la trobada del sector audiovisual local, que enguany es farà els dies 14 i 15 de novembre al Teatre Cafè Nou.
El Mercat del Film arriba a la seva catorzena edició consolidat com l’aparador del talent audiovisual mataroní. L’esdeveniment, organitzat pel M|A|C (Mataró Art Contemporani) i el col·lectiu Hotel Elèctric, proposa un cap de setmana dedicat al cinema fet a la ciutat o per mataronins i mataronines, amb projeccions, col·loquis i activitats familiars al Teatre Cafè Nou.
La programació s’obrirà el divendres 14 de novembre, a les 20 h, amb la projecció i col·loqui del film “Dies d’estiu i de pluja”, del Col·lectiu Espurnes. La pel·lícula segueix tres amics que passen uns dies a la muntanya i retrata, amb sensibilitat, les emocions i relacions que canvien durant aquell estiu. La sessió comptarà amb la presència dels creadors i protagonistes del film, que posteriorment participaran en un col·loqui amb el públic.
L’endemà, dissabte 15 de novembre, a les 12 h, el Pati del Cafè Nou acollirà el Vermut/Xic “Bruixes i bruixots”, una sessió de contacontes amb Assumpta Mercader plena d’històries màgiques, llegendes i encanteris per a tota la família. L’activitat, organitzada pel Bar del Cafè Nou, serveix d’avantsala a la tarda de projeccions.
A partir de les 18.30 h de dissabte, el Teatre Cafè Nou es convertirà en el gran escenari del Mercat del Film Vol. 14, amb la projecció de 15 peces audiovisuals creades per directors i directores vinculats a Mataró. Es projectaran peces de gèneres tan diversos com el videoclip, la ficció, el documental, l’animació, la videodansa, la web sèrie, la performance o el cinema experimental, mostrant la vitalitat i la pluralitat de la creació local.
Durant la tarda es podrà veure el videoclip “A fora plou” (The Tyets), el documental “Policia Local de Mataró. 150 anys d’història”, el curt documental del projecte conjunt de l’Aula de Teatre de Mataró i l’Escola Municipal de Música de Mataró “Mataró Ciutat Creadora”, el curt documental “Imperio” que dona veu a les dones que van treballar al tèxtil a la ciutat, la 3a i darrera temporada de la web sèrie “Génesis 88”, o “Broadway Santes. Nits de musicals participatius a Mataró” un documental que mostra aquest musical participatiu dirigit per Marc Flynn i Dídac Flores que es va veure al Teatre Monumental durant Les Santes 2025.
Una finestra oberta al talent local
El Mercat del Film és un projecte resident del M|A|C des de 2015 i una iniciativa de l’Hotel Elèctric, col·lectiu liderat per Jesús González i Judith Vives, dedicat a la divulgació i la promoció de la cultura cinematogràfica. L’objectiu és oferir un espai de trobada per al debat, la reflexió i la difusió del cinema fet des de la proximitat.
Amb catorze edicions a l’esquena, el Mercat s’ha consolidat com un punt de connexió entre creadors, professionals i públic, reforçant la identitat cultural de Mataró com a ciutat de creació i innovació artística.
Podeu consultar la programació aquí.
També et pot interessar