Stabat Mater, de Luigi Boccherini

Concert

Concert emès via streaming
Diumenge 15 de novembre / 18 h / Activitat virtual

Concert en el marc de la 38a Setmana de Música Antiga que té lloc a Mataró del 8 al 29 de novembre

L’obra de Luigi Boccherini (1743-1805) destaca per la saviesa de l’artista a l’hora de crear efectes, sonoritats i textures amb instruments de corda. Boccherini ha passat a la història com a gran solista de violoncel i impulsor de formacions de música de cambra: trios, quartets o quintets de corda.
L’Stabat Mater recull l’especial sensibilitat musical de Boccherini, així com el seu coneixement i domini de l’escriptura vocal. L’artista hi utilitza registres i textures particulars del classicisme que aporten dramatisme musical a l’obra. Aquesta obra sacra és de caràcter intimista i espiritual, la veu es fon amb el conjunt d’instruments amb una subtilesa, ens atrevim a dir, sense precedents.

El coetani Quintet de cordes No. 55 completa el programa. Anaïs Oliveras, soprano; Guadalupe del Moral, violí barroc; Elisabeth Bataller, violí barroc; Jordi Armengol, viola; Oleguer Aymamí, violoncel, i Xavier Puertas, contrabaix.

Anaïs Oliveras
La polifacètica soprano ha esdevingut un referent obligat d’elegància i prestigi al panorama de la música clàssica i antiga catalana. El 2012 obté, a l’Escola Superior de Música (ESMUC), el títol superior de Música en cant clàssic i contemporani. El 2013 s’especialitza, a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en Interpretació de la música antiga.
Professionalment ha treballat amb la Capella Reial de Catalunya, el Cor de Cambra del Palau, el Cor de Cambra Francesc Valls, el Cor Barroc de Sevilla i les Vozes d’Al Ayre Español, entre d’altres.

Elisabeth Bataller

Va iniciar els estudis de violí al Conservatori Municipal de Barcelona. El 2007 creà i dirigí l’Ensemble Méridien Barcelona, amb una destacable activitat concertística internacional, gràcies a la qual rebé el mèrit de grup resident del prestigiós festival francès d’Ambronnay i el premi del públic al Festival d’Utrecht.
Col·labora amb Le Concert des Nations (Jordi Savall), The Rare Fruits Concert, Orquestra Barroca Catalana, Vespres d’Arnadí, Orquestra Barroca de Sevilla, Forma Antiqua i ha estat convidada com a solista per Vespres d’Arnadí, Orquestra Barroca Catalana, Música Antiga de Girona i Orquestra de Cambra Terrassa 48.

Jordi Armengol
Inicià els estudis de viola al Conservatori de Cervera. Va obtenir el títol superior de Viola amb el professor Paul Cortese i estudià viola barroca amb Emilio Moreno.
Ha estat membre de la Jove Orquestra Simfònica de Catalunya i de l’Orquestra de Cambra de Cervera. Forma part de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida i de l’Orquestra Barroca Catalana. Col·labora amb diferents formacions de música antiga.

Oleguer Aymamí
Músic heterogeni amb una sòlida formació en música antiga, clàssica i contemporània. Es formà a l’Escolania de Montserrat i es graduà a l’ESMUC.
Amb una extensa activitat concertística com a solista, de música de cambra i orquestra, ha actuat amb Lucidarium, La Giostra dell’amore, Exclamatio, Acadèmia 1750, Vespres d’Arnadí, Ensemble Baroque du Léman, Cantatio, New Century Baroque i Terrassa 48, entre d’altres.

Xavier Puertas
S’ha format als conservatoris de Barcelona i Viena. L’any 1997 ingressà a l’OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya) i col·labora habitualment amb grups com Barcelona 216, així com amb l’Orquestra de Cambra del Teatre Lliure, l’Orquestra de Cadaqués o l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu.
A partir de l’any 2001 s’especialitzà en contrabaix barroc i col·labora amb grups com Al Ayre Español, l’Orquesta Barroca de Sevilla, l’Orquestra Barroca Catalana, i el Concertus Musicus. Toca amb regularitat a Le Concert des Nations i Hespèrion XXI, sota la direcció de Jordi Savall. 


Programa

Concert per a soprano i quintet de cordes op. 61, G.532 (1781)

I - Stabat mater dolorosa

II- Cuius animam gementem

III. Quae moerebat et dolebat

IV. Quis est homo, qui non fleret

V. Pro peccatis suae gentis

VI. Eia mater, fons amoris

VII. Tui nati, vulnerati

VIII. Virgo virginum praeclara

IX. Fac ut portem Christi mortem

X. Fac me plagis vulnerati

XI. Quando corpus morietur

Quintet de cordes per a dos violins, viola, violoncel i contrabaix No. 55, G.319 (1780)

I Andante lento

II. Tempo di Minuetto

III. Rondeau: Allegro non tanto

Organitza: Direcció de Cultura de l'Ajuntament de Mataró. Col·laboren: Museu Arxiu de Santa Maria, parròquia de Sant Josep i Te de Tertúlia

També et pot interessar…