Reconeixement als 25 anys de trajectòria del tenor mataroní Josep Fadó

Conferència

Dimarts 20 de desembre / 19 h / Ateneu Centre Cultural

Neix a Mataró i, tal vegada influït perquè l’avi patern toca el trombó de vares a la banda municipal i el pare és actor amateur, de petit ja entra en contacte amb la música i el teatre.

Amb set anys forma part de l’Escolania de Santa Anna-Pueri Cantores de Mataró. De seguida, és seleccionat i trepitja per primer cop un escenari fent el personatge de Benjamí a Els pastorets de Mataró, dirigit pel mestre Enric Torra, el mateix autor de la música original. El teatre continuarà donant-li taules que explotarà en la seva futura carrera com a cantant professional.

S’inicia en l’estudi de la música i cursa solfeig, piano i violí amb Albert Nieto. Més endavant, comença els estudis de cant al Conservatori del Liceu i continua fins a obtenir el Grau Superior al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Ha rebut classes de Francisco Lázaro, Aldo Danieli, Bonaldo Giaiotti, Ana Luisa Chova i Carlos Chausson.

L’any 2000 debuta professionalment amb Manrico (II trovatore) i col·labora habitualment a les temporades d’òpera del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Ha treballat sota les ordres de directors d’orquestra com Stefano Ranzani, Bertrand de Billy, José Collado, Guido Mancusi, Miguel Roa, Ernst Marzendofer, Antoni Ros Marbà, Friedrich Haider, Miguel Ángel Gómez Martínez, Ives Abel, Nello Santi, Josep Caballé, José Collado, Daniele Callegari, Giovanni Di Stefano, Maurizio Benini, Sebastian Weigle, Michael Boder, Renato Palumbo, Josep Pons, Riccardo Zanetti i Christopher Franklin, entre d’altres.

Més recentment, el maig de 2015, participa en la producció de I due foscari, de Verdi, amb Plácido Domingo, en el Gran Teatre del Liceu. El febrer de 2016, participa en el muntatge d’Otello, de Rossini, al Gran Teatre del Liceu, amb Gregory Kunde. El juliol de 2016, debuta al Festival Castell de Peralada amb Turandot, de Puccini, amb Irene Tehorin i Roberto Aronica, en una nova producció dirigida per Mario Gas. L’abril de 2017, intervé a Rigoletto, de Verdi, al Teatre del Liceu de Barcelona, amb Javier Camarena, Carlos Álvarez i Leo Nucci.

El juny de 2017, participa en la producció de Lucia di Lammermoor, de Donizetti, al Teatre Principal de Maó, amb Elena Mosuc i Celso Albelo. El gener de 2018, participa en la versió concert de Poliuto de Donizetti, al Teatre del Liceu amb Gregory Kunde i Sondra Radvanovsky. El febrer d’aquest mateix any, canta a Bilbao el Primer Jueu de la Salomé de Strauss, i el maig de 2018 debuta al Maestranza de Sevilla amb Adriana Lecouvreur, amb Ainhoa Arteta, interpretant un dels rols més difícils del repertori de tenor de caràcter, l’Abate di Chazeuil.

El gener de 2022, torna a interpretar amb gran éxit l’Abate di Chezuil al Teatro Campoamor d’Oviedo i el març d’aquest mateix any participa en l’estrena a Espanya de Fiery Angel de Sérguei Prokófiev al Teatro Real de Madrid amb una posada en escena de Calixto Bieito i emesa en temps real per la cadena Arte TV. El maig de 2022, participa en els Contes d’Hoffman d'Offenbach al Teatre Principal de Palma de Mallorca, amb Ramón Vargas, Annalisa Stroppa i Simón Orfila, interpretant als quatre tenors: Andrés, Cochenille, Frantz i Pitichinaccio.

Els seus propers compromisos el portaran a Vigo (Falstaff), Bilbao (Anna Bolena), Oviedo (Ernani) i Barcelona (Parsifal).

Organitza: Fundació Iluro

També et pot interessar…