Obert per vacances

Visita guiada

Dissabte 19 de juliol de 2025 / 18 h / Can Marfà. Museu de Mataró (Passatge de Can Marfà, 1)
Activitat gratuïta

Visita a l'exposició per conèixer els orígens del turisme a Catalunya, entendre quina ha estat la seva evolució des de finals del segle XIX fins l'actualitat i reflexionar sobre noves fòrmules turístiques més sostenibles de cara els propers anys.


Aquest estiu el Museu de Mataró  us convida a visitar  l'exposició Obert per vacances  que fa un recorregut històric de l’inici del fenomen turístic a Catalunya, sorgit durant la segona meitat del segle XIX, destacant les diverses etapes del fenomen turístic al país. 

La mostra repassa cronològicament els diferents moments històrics i en destaca fets rellevants, com ara  els inicis de l'estiueig, a començaments del segle XX,  que  es relaciona amb la salut: els banys de mar, el termalisme i la muntanya.  O com la instauració de les vacances pagades per a totes les persones assalariades l'any 1931, i els projectes republicans de la ciutat de repòs i de vacances, fins a la implantació del model de turisme de sol i platja a les darreres dècades del segle XX.  

Finalment, l'exposició convida a una reflexió entorn al turisme de masses que genera grans impactes en clau social, ambiental i econòmica especialment al barris propers a les destinacions turístiques. En el segle XXI el model turístic de sol i platja està esgotat i cal repensar el turisme, per fer-ho més sostenible amb els pobles i ciutats, i també amb el seu entorn cultural i natural. Estem a les portes d'una nova etapa en la que serà clau generar noves fòrmules turístiques més sostenibles de cara els pròxims anys.

Més informació  i reserves a 93 741 29 30 (de 9 a 14 h) | educacultura@ajmataro.cat 

Organitza: Museu de Mataró - Cultura Mataró. Col·labora: Xarxa de Museus d'Història i Monuments de Catalunya

També et pot interessar…