Genètica i tortugues marines quan el món canvia

Conferència

Dimarts 14 d'abril de 2026 / De 19.30 a 21 h / Ca l'Arenas. Museu de Mataró (C. d'Argentona, 64 )
Activitat gratuïta

Conferència a càrrec de Carlos Carreras de la UBm dins del programa de conferències del seminari "Els codis de la vida: històries entorn dels gens".

Durant milions d’anys, les tortugues marines han viscut als mars i oceans del nostre planeta, superant grans canvis climàtics i extincions massives d’altres espècies. Avui en dia es troben per tot el món, però s’enfronten a un nou repte, sobreviure a l’espècie humana. La nostra recent arribada, ha posat en perill l’existència d’aquests carismàtics animals marins. La genètica ens permet conèixer aspectes fascinants de la seva vida i dels seus llargs viatges, així com entendre què poden fer les tortugues, i què podem fer nosaltres, per a que puguin continuar viatjant pels oceans en el futur.

Cal inscripció prèvia aquí

En finalitzar el seminari es lliurarà un certificat d'assistència als inscrits que acreditin haver participat en un mínim de vuit conferències. Aquestes persones també rebran gratuïtament un exemplar del volum 37 de la revista científica L'Atzavara (any 2027), monogràfic entorn dels temes tractats en aquest seminari.

Organitzen: Cultura Mataró i la Delegació de la Serralada Litoral Central (ICHN)

També et pot interessar…