La festa de les Creus de Maig era molt celebrada antigament a Catalunya i Mataró. Encara és festa major a molts municipis, com és el cas de Figueres. En el cas de Mataró, antigament hi havia engalanament de façanes, visites a la Creu de Terme, s’enterraven creus al camp pel bon temps i donar sort a la pagesia, els nens anaven pel carrer amb tabernables i es feien monuments amb la Santa Creu. Amb el temps van anar perdent-se.
L’any 2015 es va recuperar la festa a Mataró, en format diferent i amb els tabernacles portats per infants.
La festa comença amb una celebració religiosa a la Santa Creu a la parròquia de Maria Auxiliadora a les 10 h.
A continuació hi haurà la festa dels tabernacles pels carrers de Cerdanyola: n'hi haurà dos de grans portants per infants i acompanyats musicalment per l’Agrupació Musical Captiu-Dolors de Mataró en un format de processó festiva.
La diada acabarà amb un dinar de germanor.
Més informació: www.nazarenoesperanza.com
Inscripció realitzada correctament! Trobaràs la teva inscripció a "El meu espai Cultura Mataró"
Anar a El meu espaiHem rebut la teva inscripció, però l'aforament per a aquesta activitat està complet. Estàs en una llista d'espera
Per poder fer aquesta acció cal que tinguis la sessió iniciada
a El meu espai Cultura Mataró