De l'estepa a la història: la paleogenòmica desvela la domesticació del cavall

Conferència

Dimarts 21 d'abril de 2026 / De 19:30 a 21 h / Ca l'Arenas. Museu de Mataró (C. d'Argentona, 64 )
Activitat gratuïta

Conferència a càrrec de Pablo Librado de l’IBE-CSICDins del programa de conferències del seminari "Els codis de la vida: històries entorn dels gens"

Durant milers d’anys, el cavall va ser el millor mitjà de transport terrestre, capaç de connectar poblacions llunyanes i d'influir en la biologia, l’economia i la cultura. El seu paper en la guerra va ser igualment decisiu, revolucionant les estratègies i explicant com imperis sencers van sorgir i caure gràcies a la cavalleria. En aquesta xerrada discutirem com, gràcies a la seqüenciació de genomes antics a partir de restes fòssils, les nostres anàlisis bioinformàtiques van capgirar tot el que se sabia fins al 2018 sobre la domesticació del cavall i el seu profund impacte en la història de la humanitat. 

Cal inscripció prèvia aquí

En finalitzar el seminari es lliurarà un certificat d'assistència als inscrits que acreditin haver participat en un mínim de vuit conferències. Aquestes persones també rebran gratuïtament un exemplar del volum 37 de la revista científica L'Atzavara (any 2027), monogràfic entorn dels temes tractats en aquest seminari.

Organitzen: Cultura Mataró i la Delegació de la Serralada Litoral Central (ICHN)

També et pot interessar…