Aparició d'en Pellofa

Festes i tradicions

Divendres 13 de febrer de 2026 / A partir de les 20 h / Plaça de l'Ajuntament

El regnat d'en Pellofa XLVIII està a punt de començar. La Momerota, la Momeroteta i els Botargues no es volen perdre l'aparició al carrer del rei del Carnestoltes mataroní

20 h des de Davant de l'Ajuntament: Anem-lo a buscar 
La Momerota, la Momeroteta i els Botargues encara estan dormint. La Juliana Llardera i la Semproniana Llardosa estan nervioses i ja estan a punt per rebre el rei dels poca-soltes. 

Primer serà el torn dels Botargues. Sortiran des de la Presó, que és el lloc on dormen durant l'any. La Guàrdia Reial d'en Pellofa baixarà a buscar la Momerota i la Momeroteta a l'Ajuntament. Tots plegats baixaran a la plaça de Santa Anna per rebre el gran monarca.

20.30 h des de la plaça de Santa Anna: Aparició d'en Pellofa
En Pellofa apareixerà a la plaça de Santa Anna. Quina fisonomia tindrà? Serà simpàtic, entremaliat o potser un pèl esbojarrat? Ara ho descobrirem!
Tot seguit, des del balcó de l'ajuntament: Pregó d'en Pellofa 
Ha arribat el gran moment, en Pellofa ha arribat a Mataró i res tornarà a ser igual! El rei més irreverent arriba amb la seva comitiva amb força i ganes de capgirar-ho tot. Des del balcó principal del consistori farà critica a allò que ha passat en el darrer any. Si us xiulen les orelles, ja ho sabeu: alguna cosa no haureu fet bé!

*acte amb pirotècnia

*acte amb contingut explícit que pot ferir sensibilitats

També et pot interessar…